Fermentovaná jáhelná kaše na zimní rána

Fermentovaná jáhelná kaše na zimní rána

Na první pohled vypadá složitě. Avšak příprava se dá rozfázovat, takže konečné vaření je opravdu rychlé a jednoduché. Doporučuji kvasit jáhly rovnou ve větším množství, takže budete mít i případné přílohy k jídlu, nebo něco na zahuštění polévky. Navíc kvašené jáhly mají velmi

Číst dál

Fazolky adzuki s kysaným zelím a pohankou

Fazolky adzuki s kysaným zelím a pohankou

Toto je úžasný recept do chladnějšího období, ideálně pro podzim a zimu. Recept je inspirován receptem od Petra Klímy z jeho nádherné Luštěninové kuchařky. Pokud máte rádi luštěniny, moc tuto kuchařku doporučuji :-).  Tento recept neobsahuje lepek, proto je vhodný i pro lidi

Číst dál

Rýže Pulao – dokonale chuťově sladěné jídlo podle Ajurvédy

Lýdia Pokorná - Poradkyně pro výživu

Jídlo, po kterém nepřichází chuť na sladké, ani na slané. Moc se mi líbí, jak s jídlem pracuje Ajurvéda, která velmi jemným způsobem dohromady kombinuje všech 6 chutí: hořká, svíravá, sladká, slaná, ostrá a kyselá. A dle konkrétní situace (konkrétní nerovnováha jedince, nebo

Číst dál

Rychlá quinoa s červenou řepou a kozím sýrem

Rychlá quinoa s červenou řepou a kozím sýrem

Hledáte inspiraci pro jarní recept, který bude po zimě víc odlehčený? Výborně – zkuste tento chutný recept z quinoi a kozího sýru. Je velmi rychlý, jednoduchý a výživný. Ingredience: 300 g tříbarevné quinoi (mix bílé, černé a červené) – uvařené v rýžovaru Kořenová zelenina – mrkev,

Číst dál

Jáhlový nákyp s tvarohem a sezónním ovocem

Jáhlový nákyp s tvarohem a sezónním ovocem

Hledáte dezert, který by bez výčitek mohl představovat i alternativu zdravé a plnohodnotné svačiny? Tento recept totiž zasytí a taky dodá potřebné živiny a energii. Je to taky výborná alternativa v případě že chcete, nebo musíte, ve stravě omezovat lepek. Jáhly vám zpestří jídelníček například

Číst dál

Pohanková kaše s banánem a kokosem – chutná snídaně i svačina

Kaše - Lýdie Pokorná

O pohance Pohanka je pseudoobilovina, podobně jako quinoa, nebo amarant. Pohanka je bezlepková a dá se s ní tak oživit mnohdy hodně monotónní jídelníček, ve kterém by byla většina příloh tvořena pšenicí (ráno pečivo, k obědu knedlík, večer těstoviny, k svačinám nějaká bageta, do

Číst dál