Mungo placky jsou výbornou alternativou k běžné snídani – a nebojte se, příprava zabere chvilku. Připravíte si pár placek ke snídani a zbytek těsta můžete uložit do lednice na později. Je to velmi výživné jídlo, plné bílkovin, a navíc v kombinaci s obilovinou získáváme kompletní aminokyselinové spektrum. Jen upozorňuji, často je dělám od oka a doporučuji to i vám – řiďte se výslednou konzistenci těsta.

Ingredience:

  • 200 g předem namočených celých mungo fazolek
  • 1 vejce
  • Kukuřičná mouka
  • Sůl, pepř
  • Nasekaná petrželka
  • Ghí

Co připravit večer předem:

Mungo fazolky je nutné předem na noc namočit ve vodě – bez toho je neumixujete do hladké konzistence a taky nebudou tak dobře stravitelné.

Pokud chcete dosáhnout ještě lepších vlastností, pak si předem připravte těsto, které necháte fermentovat:


1. Namočené mungo fazolky rozmixujete za přidání vody a kukuřičné mouky tak, aby vzniklo řídké těsto. To pak přendáte do nějaké větší skleněné nádoby a necháte těsto fermentovat – zakryjete utěrkou a necháte v pokojové teplotě cca 24 hodin.

2. Do takto připraveného těsta už jenom vmícháte zbytek surovin a rovnou můžete použít, nebo si těsto uložíte v lednici a můžete ho mít i na jiné dny – pár dní takto vydrží.

Postup:

  1. Fazolky dáme do mixéru a mixujeme do hladka s přilitím trochu vody, aby byla konzistence někde na úrovni palačinkového těsta.
  2. Pak těsto přelijeme do misky. V misce smícháme s vejcem, nasekanou petrželkou a přidáme mouku tak, aby těsto lehce zhoustlo, zhruba do konzistence mezi těstem na palačinky a na lívanečky.
  3. Nakonec okořeníme a jdeme opékat.
  4. Zvolte si pořádnou pánev, naneste trochu ghí a opékejte z obou stran.
Takto připravené placky podávejte např. s jogurtem, nebo podmáslím, klíčenými potravinami a nějakou jarní zeleninou.

Dobrou chuť! 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.