Na první pohled vypadá složitě. Avšak příprava se dá rozfázovat, takže konečné vaření je opravdu rychlé a jednoduché.

Doporučuji kvasit jáhly rovnou ve větším množství, takže budete mít i případné přílohy k jídlu, nebo něco na zahuštění polévky. Navíc kvašené jáhly mají velmi specifickou chuť – hodí se k nim např. i miso pasta na dochucení jako alternativa pro zpestření chutí. Ze zbytku jáhl§ si udělejte třeba tyto placky

Možné obměny: Místo vajíčka klidně tofu, nebo vařené luštěniny.

Výhody tohoto jídla: 

  • fermentované jáhly: zdroj hořčíku, který díky fermentaci naše tělo využije ve větším množství.
  • řasa: vysoký obsah jódu, který je u nás téměř plošně deficitní
  • listová zelenina: obsah kyseliny listové, vápníku a železa (v tom případě musí být špenát lehce spařený a zakápnutý např. citronem), nesmí chybět u žen plánujících těhotenství (i když pro železo je vhodné zvolit jiné zdroje, listová zelenina má velký význam).
  • dýňová semínka: dobrý zdroj zinku na podporu imunity a bílkovin.
  • lahůdkové droždí: vysoký obsah vitamínů skupiny B a kvalitních bílkovin.
  • vajíčko: obsah vysoce kvalitních bílkovin, vitamínu D3 (pozor, musí se jednat o kvalitní chov slepic), omega3 mastných kyselin, cholinu, a jiných prospěšných látek.

Fermentovaná jáhelná kaše s listovou zeleninou, vajíčkem a dýňovými semínky

Celkový čas 20 minut
Chod snídaně
počet porcí 2 porce

Suroviny
  

  • hrnek jáhel
  • 4 lžíce dýňových semínek
  • 2 vajíčka
  • 2 hrsti mladého špenátu
  • hrst nasekané kudrnky
  • olivový olej
  • menší hrstička wakame
  • 2 lžíce lahůdkového droždí
  • sůl, pepř

Postup
 

2 dny před přípravou

  • Necháme kvasit jáhly - zalijeme dvojnásobným množstvím vody s fermentační kulturou, např. 2 lžíce kefíru. Necháme při pokojové teplotě 2 dny.
  • Večer před přípravou si namočíme dýňová semínka ve vodě.

V den přípravy

  • Jáhly propláchnu a dám do rýžovaru s novou vodou a řasou.
  • Mezitím si na pánvičce připravím vajíčka a spařím špenát.
  • Uvařené jáhly dám do misky, přidám vajíčko, špenát, dýňová semínka a posypu kudrnkou, lahůdkovým droždím a zakápnu olivovým olejem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Recipe Rating